In de spotlight: familiebedrijf Geenen Schoenen

 

 

In 2011 doet de 3de generatie, in de persoon van Bart, zijn intrede in het familiebedrijf Geenen Schoenen. Passie voor schoenen is hem met de paplepel ingegoten, maar vóóral het ondernemerschap laat hem floreren. Aan zijn intonatie is te horen dat zijn hart hier sneller van gaat kloppen: “Het zijn turbulente tijden, maar ik richt mijn blik positief op de toekomst. We hebben net onze winkel groter gemaakt en grondig verbouwd om de verkoop weer een flinke boost te geven”, aldus Bart Geenen.
De medewerkers van Geenen Schoenen weten als geen ander hoe ze hun collectie bij klanten onder de aandacht moeten brengen (met bijvoorbeeld een vliegveldthema op de kinderafdeling met een heuse landingsbaan). Maar naast schoenen gaan er ook veel Pedag inlegzolen over de toonbank. Wij zijn nieuwsgierig en vragen Bart: hoe doen jullie dit eigenlijk?

“Pedag inlegzolen zijn bij ons in de winkel zichtbaar op de balie en op een aantal displays tussen de schoenen. Soms beginnen klanten zelf over de zolen, dan hebben ze deze al eens eerder bij ons gekocht en willen ze weer hetzelfde loopgemak ervaren, maar meestal brengen wij ze onder de aandacht. Niet bij ieder verkoopgesprek hoor, je moet het een beetje aanvoelen en op het juiste moment inhaken op wat de klant je aanreikt. Als iemand bijvoorbeeld aangeeft dat hij snel vermoeide voeten heeft of een brandend gevoel onder de voorvoet ervaart. Ook bij kindervoeten kan een ondersteunend zooltje (in combinatie met de fysiotherapeut) een prima oplossing zijn. We gaan echter nooit op de stoel van de podotherapeut zitten. Voor ons is Pedag een oplossing om gemak te bieden bij lichte klachten of gewoon voor extra loopcomfort.
Zelf ben ik groot fan van de Viva Summer. Deze raad ik klanten vaak aan wanneer ze sneakers bij ons kopen. De bovenkant van dit zooltje is gemaakt van badstof en voelt lekker zacht aan de voeten. De onderkant is zo gevormd dat het voeten een zachte demping geeft, waardoor knie- en rugklachten wordt voorkomen. Ik draag ze dagelijks, want onopgemerkt zet ik een flink aantal stappen in de winkel.”
Op onze vraag of hij al verpakkingen van Pedag in een nieuwe jasje heeft ontvangen, is het antwoord: “Ja, Het ziet er moderner en frisser uit. Om de verkoop extra te stimuleren zou het handig zijn om trendy video’s te ontvangen die wij kunnen afspelen op onze digitale schermen. Deze hangen door de hele winkel en de video’s zijn afgestemd op de collectie schoenen die daar staan.”

Wij zijn het helemaal met Bart eens! Binnenkort zijn deze video’s te vinden in onze klantenportal (fransmuller.nl/portaal).